دریافت مبلغ کمتر هنگام شروع کار مشاوره برای جذب مشتریان بیشتر و به دست آوردن رزومهای قویتر، میتواند برای شما کارایی بیشتری داشته باشد. حتی ممکن است برای شروع بخواهید در مورد دستمزدی غیرنقدی با مشتری وارد مذاکره شوید. دستمزد غیرنقدی میتواند نوشتن یک نقد مثبت از سوی مشتری در وبسایت و فضای مجازی باشد. اما نکته تامل برانگیز این است که در طول زمانهای مشخص بر قیمتگذاری خود نظارت کنید، چرا که ممکن است در بازار به عنوان مشاوری ارزان قیمت جا بیفتید.
بهعنوان یک مشاور، میتوانید مبلغ دریافتی خود را براساس میزان تخصصتان تعیین کنید. برای محاسبه مبلغ دریافتی بر اساس ساعت، دو راه وجود دارد؛ یکی از روشهای محاسبه این است که ساعات کاری خود را معادل یک کارمند تماموقت در شرکت در نظر بگیرید و حقوق سالانه او را بر ۵۰ هفته کاری تقسیم کنید. بدینترتیب درآمد هفتگی کارمند به دست میآید. سپس عدد به دست آمده را بر ۴۴ ساعت کاری در هفته تقسیم کنید تا دستمزد روزانه او مشخص شود. اکنون میتوانید به دستمزد روزانه کارمند یک ضریب بدهید. این ضریب عدد ثابتی نیست و به دانش و تجربه مشاور بستگی دارد. بهعنوان مثال یک مشاور کمتجربه میتواند ضریب ۲ به دستمزد روزانه بدهد، درحالیکه این ضریب برای یک مشاور باسابقه و شناختهشده، ممکن است عدد ۸ در نظر گرفته شود.
CEOs acknowledge the expertise and importance of chief marketing officers and their role in helping the company grow, yet there’s still a strategic disconnect in the C-suite. Here’s how to close the gap.
اینکه کسب و کارتان را تحت عنوان «سازگار با طبیعت» بازاریابی کنید ایده درخشانی است که میتواند مشتریان شما را به آن دسته از کالاها جذب کند. مشتری احتمالی شما میتواند یک مدیر اجرایی در پاریس، یک هتل مجلل یا یک چشمه آب معدنی در استرالیا، یا یک شیخ عربی باشد.
بخشبندي بازار بر يك اصل ساده بنا شده است: مشتريان با هم فرق ميكنند و خواستهها و رفتارهاي خريد متنوعي دارند. اين مطلب در مورد همه بخشهاي تجاري و براي همه كالاها و خدمات صدق ميكند، حتي بخشهاي غيرانتفاعي؛ معني آن براي بازاريابان اين است كه مشتريان انتظار دارند انواع گوناگوني از محصولات با ويژگيها و مزاياي متفاوت به آنها عرضه شود
بازاریابان و حرفهایهای دنیای برندسازی مدت زمان زیادی است که در مورد آهنگ صدای برند صحبت میکنند. این اصطلاح عبارتی است که همه ما فکر میکنیم که آن را درک کردهایم، اما این اصطلاح زیاد هم شفاف نیست: ما نمیتوانیم با اطمینان بگوییم که آهنگ صدای برند از چه تشکیل شده است، اما وقتی آن را میبینیم یا میشنویم، میشناسیم.
تمایز از ذات برندسازی ریشه گرفته و قانونی استثناناپذیر در برندسازی است. هیچ برندی با تقلید از رقبا به موفقیت چشمگیر و پایدار نمیرسد؛ با وجود این برخی برندها آگاهانه یا غیرآگاهانه مرتبا در حال شبیه شدن به رقبای قدرتمندشان هستند.یکی از راههای مهم ایجاد تمایز با رقبا، انتخاب نامی متمایز است. اگر نام برند شما به اندازه کافی متمایز از نام برند رقبایتان نباشد، حداقل با یکی از مسائل زیر مواجه خواهید شد:- از همان ابتدا متهم به تقلید از رقیب میشوید.- به خوبی دیده نشده و در نفوذ به ذهن مخاطبان با مشکل مواجه خواهید شد.
شرکت سورس آوتدور، پنج سال است که در واردات و عمدهفروشی لوازم تزئینی پاسیو و حیاط خلوت با مالکیت جرالد شوارتزمن اداره میشود. کسبوکار شوارتزمن در ابتدا بسیار کوچک بود و از یک شرکت تازه تاسیسی که توسط خود او اداره میشد و سعی میکرد اولین بار کالاهایش را خودش به فروش برساند، اکنون به شرکتی با بیش از 50 کارمند و فروشی معادل 7 میلیون دلار در سال 2010 تبدیل شده است.
رنگ، بافت، صدا و شکل از جمله جوانبی هستند که قابل تشخیص هستند. همانطور که قبلا خواندید در سال 1915، یک شرکت شیشهسازی طرحی را برای شیشه ارائه کرد که به حس لامسه مربوط میشد و حتی اگر شیشه میشکست، در اولین نگاه میشد فهمید که بطری کدام شرکت است. شرکت شیشهسازی با الهام از دانههای کاکائو، بطری تولید کرد که به شکل برجسته بود و این امر باعث شد که شرکت کوکاكولا از این استراتژی برای تاکید بیشتر بر برند خود استفادهکند.
عبارت M&A بهطور کلی به فرآیند تلفیق شرکت و داراییها از طریق انواع مختلف معاملات مالی، اشاره دارد.M&A شامل انواع مختلف معامله از جمله ادغام، تملیک، اتحاد، پیشنهادات مناقصه، خرید دارایی و مدیریت خرید میباشد. در تمامی موارد ۲ شرکت، درگیر هستند که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.
گروه مشاوره سرو ارائه دهنده خدمات مشاوره ای مدیریت شامل راهکارها در زمینه های منابع انسانی، مارکتینگ، سرمایه گذاری، حقوقی و ثبتی شرکتها، آموزش و پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی با بیش از 10 سال سابقه فعالیت.